Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 30 januari 2018

Årets första rapporter!

Det har trots det gråa trista som råder i södra Sverige inkommit några rapporter.

En del bompass för Andy, Marcus, Adam med flera men även en del pass med fångst!

Undertecknad har varit ute fem gånger under januari och faktiskt fångat fisk varje gång..

De tre första passen genomfördes i Varbergs hamn med mycket knapert resultat.

1 + 2 + 2 sandstubb är lika med 5 sandstubb.. Dock såg jag mycket intressanta och skygga fiskar som simmade omkring i hamnen under dessa pass. Bästa gissningen är havsruda vilket ju vore en stor sensation.

Årets första fisk!

Pass nummer fyra bedrevs i Ätran på ett nytt ställe!

sillen fick jobba!


Men det var masken som segrade och lurade upp en liten rackars lake som blev enda fisk under ett kort men mycket intressant pass.


Senaste passet igår var under tjejfisket i Marstrand där jag är med som ledare.


Det blev inte så mycket fisk men jag testade lite själv när alla var igång och då lurade jag en halvkilostorsk och en liten gråsej.

Även HG och Arvid har fångat fisk i Madeira!

11 arter lyder senaste rapporten men ingen färdig rapport har inkommit än!

Totalt för mig alltså

5 sandstubb, 1 lake, 1gråsej, 1 torsk 0,5kg

27 poäng och vi är igång!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar