Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 27 april 2017

Nytt ligarekord på barb och silverruda!

Arvid rapporterar från Portugal i full blom!


Det blev bara ett pass i Portugal. Åkte till ett ställe i floden där den forsar förbi en gammal kvarn.

Målet var barb i skaplig storlek, något jag misslyckats med tidigare besök. Mitt hemliga vapen var ett knippe feta daggmaskar ifrån Skåne som jag smugglat med igenom tullen! 


På dessa nappade det silverrudor, men barben lät sig inte lockas. Istället var det klassikern burkmajs som fick dem på fall.


Stenhårda hugg som nästan fick mitt billiga resespö att åka i vattnet och som gjorde slarvsylta av min 0,25 tafs. 

Några små stormunnade öringabborre blev det när jag kastade med klassisk droppenspinnare!


På med grövre grejer, och vips lyckades jag äntligen landa en fin barb!! Pew.. 







Det blev: 
7 Silverruda 0,9kg Ligarekord Vikt, 0,7, 0,6, 0,5, 0,3, 0,3, 0,3. 
2 Stormunnad öringabborre 
 3 Iberisk barb 1,5kg Ligarekord Vikt, 0,7kg, 0,2kg

Två ligarekord till Arvid som får fina 530 poäng för fiskafännget och därmed klättrar upp på tredje plats i tabellen!

/Hasse

1 kommentar:

  1. Vart i Portugal var ni? Kom hem från södra Portugal i veckan. Fiskade lite i Mértola men blev tyvärr inget.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

    SvaraRadera