Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 29 mars 2017

Nytt ligarekord på hornsimpa!!

Jag har spenderat veckan i Norrland, närmare bestämt Övik. Här har jag hållit i lärarfortbildning och lärt ut friluftsliv, säkerhet vid is och isfiske!

Blev inhandlat några nya jiggar som jag inte kunde motstå.



Här får lärarna lära sig :)



Jag besökte också legendariska SFK Storfiskarnas klubblokal.



Grymma fiskar som kommit upp här. Harr och abborre på nästan 2kg och id på 3,25kg!

Men jag har också hunnit med två kvällspass fiske med mycket bra fiske.



Jag hr både ispimplat och ismetat men det blev 23 abborrar och en hornsimpa på pimpel medan ismetet levererade 1 abborre.





Hornsimpan är min största och dessutom ligarekord med råge!

Extra kul att ta hornsimpa på bara tre meters djup och på pimpelspö. 

155g och 24,5cm.

Blivit två abborrmiddagar också :)


Totalt:

25 abborrar 4hg, 3hg, 3hg, 3hg, 3hg och 1 hornsimpa 155g 24,5cm dubbelt ligarekord.

456 poäng till mig gör att jag återtar ligaledningen!

/Hasse

1 kommentar: