Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 21 januari 2017

Braxenpimpel

Idag fick jag läge att testa det halländska pimpelfisket för andra gången i år och detta passet var faktiskt än mer actionfyllt än det förra. Det var dessutom en riktigt cool inramning med dimma och sjungande is!


Det var precis att solen klarade att tränga sig igenom dimman vid lunch men sen tog dimman över igen.


Det nappade dåligt men isen var tjock, runt en decimeter.


Till sist lyckades jag få igång abborrarna och hann dra ett par matfiskar innan det blev tyngre och ryckte konstigt i andra änden av linan.

En braxen hade fallit för min maggotagnade enkelkrok presenterad på åtta meters djup.


Min första pimpelbraxen någonsin men det tog inte lång tid sedan satt nummer två på kroken!


Efter några timmar hade jag fångat 11 abborrar varav fem fick bli middag :) Det började bli skumt ute och nappen avtog igen.


Så jag gick hem och flådde borrarna.


Några potatisar och lite smält smör och lingonsylt.


Kunde inte Linda säga nej till när hon kom hem från jobbet och alla abborrarna slank ner!


Totalt 11 abborrar och 2 braxnar.

17 poäng gör att jag går upp på 37 poäng totalt och passerar därmed Marcus upp på 2:a plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar