Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 11 november 2016

Artriks September!

En rapport från september, ja jag ligger sjukt mycket efter i rapporterandet. September var en månad där det jagades tångsnälla så in i vassen. Jag fiskade i hemmahamnar och såg massa tångsnälla men inga som var intresserade. Bifångster blev torsk, rötsimpa och svart smörbult. 

En dag i september satt jag på jobbet, planen var att åka hem och laga en god middag med min sambo men när Hazelito och Adam den förskräcklige började köttfiska upp tångsnällor likt en makrillfiskare på turbåt, likt en poängkåt tysk industritrålare vid namn Arvid, likt Artrik fångandes rudor på jakt efter guldfisk i hemmadammen gick det inte att åka hem efter jobbet utan det fick bli en tur ner till Halland på jakt på tångsnällan. Jag såg några mindre exemplar som inte var intresserade, såg även några riktigt grova större kantnålar men inget av detta fångades. Det som kom upp var smörbult, tångspigg, kantnål och skärsnultra av mindre storlek.


Bitter och faktiskt ganska trött på hetsigt artfiske drog jag mig hemåt och slickade mina sår för att någon dag senare under radarn smyga ut till hemmahamnen och försöka på tångsnälla igen. Det gav äntligen utdelning, till slut fick jag en tångsnälla!!

Totalt:
1 torsk, 1 rötsimpa, 4 svart smörbult, 1 skärsnultra, 1 tångspigg, 1 större kantnål och 1 tångsnälla!



Har mer att rapportera om men det får komma lite senare, har inte rapporterat på min egen blogg om detta ännu ens.

108 poäng!

/Patrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar