Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 13 oktober 2016

18 kvar till 100

I helgen var jag i farten igen. Nu var det rudan och guldfisken som lockade. Tidigt på tisdagsmorgonen åkte jag efter tips från Artrick till en damm som skulle hålla bägge arterna.

Mycket riktigt. Efter några minuter var både art 81 Ruda och art 82 Guldfisk avklarade.

Vad skulle jag göra nu?

Karpen kanske...

Efter fler tips så förflyttade jag mig till en tjärn där det skulle finnas mängder av småkarpar.

Jo tjena. Flera timmars fiske resulterade i tre tappade monsterkarpar som försökte slita sönder mitt lilla UL spö.

Karpen får vi ta en annan dag. Och då ska jag vara bättre förberedd.

Totalt vart det 20 rutor 2st på 300g och 1 guldfisk.

Skitfiske!

135p

/Andy




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar