Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 20 september 2016

Charmigt kvällspass vid Bua!

I helgen blev det en hel del fiske!

Ett pass var jag och Arvid med Arvids sambo Johanna och ett par kompisar till dem Julia och Hampus vid Bua.


Julia och Hampus hade bara fiskat på ostkusten innan och var imponerade av skärsnultrornas färgprakt.


Inramningen var helt ok :)


Arvid fiskade bäst och visade även hur näbbgädda och stensnultra såg ut!


Vi hade också med god fika och tog oss tid att titta på spännande geologiskt formationer då Julia var geologistudent.


Hampus tyckte det var kul med de vackra småfiskarna men i slutet återgick han till att spinnfiska efter de stora fiskarna. Vi fick bara Arvids näbbgädda på rent spinnfiske men det var en del småbåtar som tuffade omkring och plötsligt ringer dalmasen och satanisten.


Det visar sig att en av båtarna är dem och mitt under telefonsamtalet så börjas det skrika!!

-Det är napp!! säger Marcus i örat på mig.

-Ojojoj!! Den är stor, vilken rusning!! Tappa inte denna, hör man Andy tjoa i bakgrunden.

-Jag lyssnar med spänning i telefonen och hör ett skrik i luren samtidigt som jag hör det ekar över havet.

Marcus har landat en riktig feting till bonito!

Vi packar ihop våra grejer och jag styr min bil till Bua där jag sluter upp med duon, i båten ligger boniton!


Yarrrrrrrrrrrr!!


En riktig baddare som jag tror vägre 2,43kg men jag minns inte säkert.


En rapport från grabbarna lär dyka upp snarast!

Själv ville jag gärna leverera något nu när det tagits så många coola fiskar i helgen, jag lysfiskade därför en timme men fick bara trivialarter.

Totalt för mig och Arvid.

Arvid 2 skärsnultror, 2 stensnultror, 1 näbbgädda

Hasse 1 skärsnultra, 1 rödspätta, 1 skrubbskädda, 3 sandstubb.

Arvid 12p
Hasse 16p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar