Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 7 augusti 2016

På artjakt med Artrik!

Jag och Patrik stack till Ringhals för att testa lite spinn och mete. Mitt sikte var återigen inställt på havsabborren och Patrik ville kryssa näbbgäddan till sin årslista.

Tyvärr var vädret emot oss och det duggregnade av och från.

Självklart var det art-tävling!

Jag hade omedelbart några känningar och snart satt en fisk!

Men med hjärtat i halsgropen kunde jag konstatera att det inte var havsabborren utan bara en liten havsöring som nappat.

Patrik var inte sen att kontra när hans flöte dök, en fin skärsnultra fick posera framför kameran 1-1.



Men jag hann avgöra med en näbbgädda innan vi var tvungna att vika oss för det allt mer ihållande regnet!

3p till Patrik 4p till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar