Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 11 juli 2015

30 minutes species-hunt!

Jag satt hemma framför datorn och degade... sur för att det blåste...

Men så plötsligt kom ett meddelande på telefonen, Art-Patrik utmanar på 30 minuters artfiske!


Det var såklart game-on och bara att fatta pimpelspöt övertala Linda att jag skulle få använda hennes bil och hugga närmsta fiskeväska, tävlingen började om 10 minuter!!

Patrik förkunnade att han bara hade maggots med sig och att jag inte fick använda räka - Vad nu!!??


Redan innan jag hann komma ner till vattnet hade Patrik satt igång och skickade retliga bilder från hans fiskeplats i Torslanda.


Väl nere i hamnen (jag fick inte heller åka till Getterön - det var fusk!) var det fullt ös, polisbilar, raggare, livekonsert och massa fulla människor.


Strunt i det nu var det arttävling, jag kastade mig ner till båtrampen med pimpelspöt i högsta hugg!


Tre medelst fisketång snabbt krossade strandsnäckor senare var agnet fixat!

Men då skickade Art-Patrik bild på fiskart nummer två!


Det blev triggern till ett intensivt pimplande vid botten...

NAPP!

bom...

Napp igen!

miss...

Det var något nere och knapprade på snäckbitarna.

Efter mycket svordomar satt till sist - en krabba... antiklimax!

Ner igen, nu var det bara tio minuter kvar..

En full kvinna hejade på när jag återigen fick napp!


Hurra 2-1 till Art-Patrik...

Tiden går och med bara någon minut kvar så hugger det igen!


Jajjamen!! En vitling och det är utjämnat!

Snäll som Patrik är ger han mig några extraminuter eftersom han var först vid havet, men jag lyckas inte utnyttja dem även om några småpill jag har på slutet får Patriks puls att gå upp!


Det korta fiskafänget slutar 2-2 och oavgjort.

Vi enas om att snart boka en ny tid för artfiske-showdown!

4p till mig för fiskarna.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Nästa gång El Haselito nästa gång, då är vinsten min!

    SvaraRadera
  2. Nästa gång El Haselito nästa gång, då är vinsten min!

    SvaraRadera