Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 30 april 2012

Mini-tånglake och hygglig skrubba

Det blev en tur för mig till havet idag, vädret var fint och jag ledig så det kändes bra men kallt i luften och vattnet gjorde att jag inte var särskillt hoppfull.

Började med att leta efter de sjustråliga smörbultarna, en art som jag aldrig fått men som ofta simmar omkring här. Hittade snart ett stort stim men de var lika apatiska som vanligt.

Snart simmar det dock fram något annat och tar min sandmask i munnen!

Årets första tånglake! En liten rackare men ändå..


Körde lite bottenmete och spinn efter detta men det var mest sådana här som ville käka upp tångräkorna.


Fick i alla fall en liten skrubba på skeddrag innan det var dags för lunch.

Efter lunch flyttade jag till norra pirarmen i Varbergs hamn. Det verkade vara bra aktivitet här med tre skrubbor på kort tid.

Störst var denna gynnare på hela 600g och 38cm.


God kondis på skrubborna nu och Petter rapporterar fortsatt hyggligt plattfisk fiske i Tjuvahålan idag.

52 poäng till mig för fångsten i alla fall och nu är det drygt 250 poäng ner till jagande Adam och Andy vilket känns bra men det är säkert snart uppätet igen.

Imorgon lutar det åt en tur till Sölvesborg för sillafiske?

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar