Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 25 april 2012

Andy knappar in!!

Än mer fisk från Halmstad har fångats och det är Andreas som rapporterar.


Jag hann knappt komma hem från jobbet igår innan Marcus ringde och var helpepp på att fiska plattfisk igen.
Och jag kunde ju inte hålla mig från en sådan invit när damen var upptagen nere på IKEA.
Sagt och gjort.
Vi åkte ut till stora piren och ställde oss på en fin plattform där.
Marcus berättade att han redan hade varit ute under dagen nere vid tjuvahålan och fick då 10 Sandskäddor och 2 skrubbskäddor.
Det blåste rätt bra när vi kom dit men det kändes bra på något sätt.
Marcus körde med dubbla spön och det tog inte lång tid innan han fick upp en liten Sandskädda.
Han bara plockade upp dom! Ena efter den andra.
Efter en lång stund fick även jag upp något. En fin skrubba på 450gram.
Det var ganska segt för mig och mitt spö medans Marcus fortsatte att plocka och som grädde på moset lyckades han släpa upp en liten rötsimpa med.
Jag fick inte så många men dom jag fick var lite större. Ännu en skrubba på 400gram dök upp följt av en sandskädda på dryga 300g.
Frammåt 21 tiden började vi bli trötta och Marcus skulle iväg och jobba lite.
Totalen under dagen blev:
Marcus
64 Sandskäddor varav en 300g
6 Skrubbor
1 Rötsimpa 
Andy
18 Sandskäddor varav en 300g
3 Skrubbor varav en 450g och en 400g
Mvh
Andy




Fångsten gav Andreas 86 poäng vilket tar honom upp på 688 poäng bara ett hundratal poäng efter mig och Adam!







/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar