Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 25 april 2012

Hasse tar över ledningen med karp

Det blev en kortare kvällstur idag till ett karpvatten i närheten av skolan.

Jag tog två elever med mig ut och vi slängde omedelbart ut lite majs i hopp om att karparna kommit igång.

Ganska snart kan jag drilla dagens först karp, en fjällis som tyvärr lossnar precis innan landning men det var ingen best.

Litet senare får jag dock napp igen denna gången en spegelkarp på ca 6 hekto.



Otroligt vackra och starka fiskar. I år tror jag att de extremt dåliga ligarekorden på 3,8 respektive 2,25kg på fjällkarp och spegelkarp ryker åt pipsvängen. Jag hoppas det också även om rekordinnehavaren är undertecknad.

Idag var det kanske nära då jag tappade en fisk till i mothugget som gjorde en hygglig virvel och kändes riktigt tung, fick snart upp en liten spegelkarp till men det var allt för min del.

En elev fick tre små speglar och den andra eleven satte två flöten..

Hur som helst 12 poäng till mig och återigen ledning! Mycket jämnt mellan mig och Adam nu precis som det varit de senaste åren vid den här tiden.

Imorgon bär det nog av till Kullaberg för en artsatsning och på fredag lutar det åt plattfisk fiske med Petter och kanske Thede i Halmstad?

/Hasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar