Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 18 april 2012

En mört på fem!

Ja jag blev utmanad ikväll av en elev. Först till fem mörtar var det som gällde satte man kroken så slutade man på antalet mörtar man hade vid bortgörningen..

Satt på kontoret men med ån inom kastavstånd och en elev som trodde att han skulle sätta mig på plats så kunde jag inte säga nej till utmaningen.

Sagt och gjort, fattade mitt Kinetic 9 fot och armerade det med en storlek 18 krok.

Snart kunde jag skratta högt och förnedrande åt min hälften så gamla kombatant när första mörten landades!

Vid ställningen 3-0 så fick dock eleven upp sin första mört och spänningen höjdes!

Men så råkade han kasta tacklet upp i en gren. Han hade lyckats rädda tre bottennapp på tunn tafslina men denna gången gick inte kroken att rädda och därmed vann jag det hela med tre mörtar då eleven bara fått upp en mört på fem möjliga.

3p till mig /Hasse

2 kommentarer:

  1. Jisses så flitiga ni är! Jag hinner inte ens med att läsa alla inlägg men så kul med en levande blogg!! Skitfiske!! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Sussi, vi är ju många! Alltså många fiskepass och många rapporter ;) Alla fiskar räknas också så varenda litet småspigg är av intresse. Skitfiske på dig med! Så väntar vi andra med spänning på ditt nästa inlägg så länge ;)

    SvaraRadera