Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 24 april 2012

Adam återtar ledningen!


Andreas skriver:

Tjenare Hasse!
 
Jag och Adam skulle ut och fiska igår och vi tåg även med Marcus som jag var och fiskade hos i dalarna i vintras.
Vi började i Rörvik men Adam hade bara ett napp och det blåste ordentligt så vi bestämde oss för att flytta till tjuvahålan.
Sagt och gjort. Jag och Marcus tacklade upp spöna med räka på bottenmete och Adam jagade öring med kastfluga.
Dock så var det plattfisken som stod för underhållningen.
Fisk efter fisk och jag hann knappt med att beta om mina spön mellan rycken.
 
Och efter en liten stund fick Marcus sin första Sandskädda strax följd av hans första skrubba som var en liten tjockis på 4 hekto.
Adam blev då sugen på att köra ett bottenmete han med och slängde på en bit av mina sandskäddor.
Med metet ute så tog det inte så lång tid innan där satt en fisk. En Sandskädda på en Sandskädda. (Kannibaler)
Efter 1-2 timmar så skulle Marcus hem och hade då lyckats skrapa ihop 8 Sandskäddor och 2 Skrubbor.
 
Jag och Adam stog kvar ett tag till och vinden tilltog rätt ordentligt.
Och när vi kände att det blev för lite fisk och för mycket vind så begav vi oss hemmåt.
 
Fångsten var då:
 
Marcus 8 Sand, 2 Skrubb
Adam 2 Sand, 2 Skrubb
Andy 17 Sand, 1 Skrubb
 
Mvh
Andy


Fångsten gav Adam 8 poäng och Andy 36 poäng vilket tar Adam upp på 789 poäng en ledning med 5 poäng före mig. Andy går upp på 602 poäng som trea.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar